Public relations i reklama
„Czyń dobrze i skłoń innych, aby o tobie dobrze mówili” — to stwierdzenie zwięźle wyraża koniunkcję dwóch istotnych elementów. Instytucja prowadząca działania PR musi zasługiwać na dobrą opinię, ale nie wystarczy, by jedynie sprawiała dobre wrażenie. Musi też dostarczać informacji o sobie i swoich dokonaniach, a nie tylko oczekiwać, że zostanie dostrzeżona i pochwalona. W dodatku informacje te powinny być rzeczowe i obiektywne, nie mogą to być przechwałki, gdyż samochwalstwo jest zbyt bliskie mało wiarygodnej reklamie.
Zyskiwanie zainteresowania, wywieranie wrażenia i cieszenie się uznaniem nie są prostym spontanicznym działaniem — efektywność zależy od poznania konkretnych narzędzi. PR to element wiedzy o zarządzaniu. Na zajęciach z przedmiotu „Public relations i reklama” studenci dowiedzą się, co to jest wizerunek i czym się różni od reputacji, odkryją tajniki różnych technik komunikowania, zasady dialogu, perswazji, retoryki, argumentowania. Poznają zasady etyczne w PR (czy jest coś takiego jak „czarny PR”?) i stosunek pojęcia „public relations” do pojęć uważanych za pokrewne, w tym public affairs, publicity, lobbing, komunikowanie marketingowe i reklama.
Zajęcia z przedmiotu „Public relations i reklama” na Wydziale Nauk Społecznych Warszawskiej Uczelni Ekonomicznej prowadzi dr Anna Pycka.